Achtung! Lackspam!





Fick tag i IsaDora Graffiti Black Tag på H&M idag. Jag la den ovanpå guldholografiska H&M Creme de la Creme (som jag lackat med innan men tyckte var lite blek mot fingrarna) och genast blev manikyren betydligt roligare. Efter jag tagit bilderna la jag på överlack så det blev blankt och det känns nästan lite leopard- eller giraffmönstrat när jag tittar snabbt :) Lacket torkade och krackelerade väldigt fort och bäst blir det om man snabbt lägger på ett ganska tjockt lager. Nu vill jag ha det i fler färger, rosa och kanske grönt ;)




På H&M fick jag även tag i denna skönhet, ett lila glitterlack som såklart inte vill visa sin rätta färg på bild. Det är mycket mer rosalila i verkligheten och kvalade direkt in på min topp 10-lista vad gäller favoritlack. Wonderschön!
(Från vänster syns Mad as a Hatter, Absolutley Alice, Wild at Heart, Hello Kitty och till sist Viva la Diva 88 som blev röd på bilden istället för brun/vinröd)




Slutligen fem glittriga lack från Ö&B, två Lovie och tre La Femme Beauty. 29kr styck.
Har som ni kanske ser smetat lite väl tjocka lager här när jag testade. Det gröna och det guldiga täckte rätt bra, det ljusblå och det rosalila lämpar sig bäst för layering och det röda är ett jellylack med lite glitter i och det skulle nog må bra av att man grundade med ett täckande lack först annars blir det väldigt många lager...
Favorit här? Det gröna är helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Skitsnygg manikyr! Absolut lite vilddjursaktig!

Läckert lila glitter också, blev sugen själv. Kanske orkar gå till H&M i helgen, vi får se, men det fanns inte i torsdags när jag var och jagade graffitilacken. Jag kollar alltid vad för nagellack de har när jag är på H&M.

2010-08-14 @ 01:11:58
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Det blev en skitsnygg manikyr ju! Coolt med de färgerna, lite leopard som du säger. kul att du fick tag på det svarta, det verkar ju inte vara det enklaste. Som tur är så vet jag att Sminkan har en flaska till mig:)

2010-08-14 @ 16:49:17
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0