Hälsoprofilbedömning

Glömde ju lägga upp resultaten av hälsotestet jag gjorde, "Hälsoprofilbedömning" och lovade Kicki att göra det så nu ska vi se.

Madde mätte mina handleder och mina knäleder och kom fram till att mitt skelett vägde 8,8kg och beräknad fettfri kroppsvikt är 44kg. Beräknad undre viktgräns är 52,8kg och beräknad övre viktgräns 63,8kg, på vågen där vägde jag 64kg men det var ju med kläder. Ändå ligger jag i övre skalan på vad jag ska göra för mitt skelett enligt det här testet. Tror dock inte att de menar att man är överviktig om man skulle väga 65kg utan snarare 52,8-63,8kg är vad kroppen behöver för att må bra beroende på kroppstyp? Hur som helst är vikten inte sååå viktig för mig utan jag tränar mer för att komma i form än att gå ner i vikt, allt annat är en bonus.

Mitt blodtryck låg på 110/50. Syreupptagningen 2,9 vilket la mig på 4/5 vilket är ganska bra. Arbetspulsen när jag fick cykla gick upp ända till 137 men då var jag ju lite krasslig också så jag skyller på det ;) Får göra om den biten vid ett senare tillfälle och se om det blir nån skillnad.

Beräknat konditionstal 97,2% vilket låter superhögt om ni frågar mig men det är nog antagligen rätt normalt då... ;)  Rättelse: Jag fick 97,2 av 106 vilket låter betydligt troligare :)

Eventuella frågor om testet ställs smartast till Madde som är experten i sammanhanget!


Och tänk vad det kan göra skillnad att man hade bra kondition på ett test, jag gav mig ut och joggade och kom hela vägen bort till Sticksjön och nästan halvvägs runt innan jag behövde stanna. Tjohoo! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Heja heja, värsta hälsofreaket du kommer bli! För övrigt tycker jag att din blogg inte är tillräckligt rosa :)

2010-05-16 @ 14:13:06
URL: http://rymdsylt.blogspot.com
Postat av: Madelene Nattfrost

Hahahah, expert nu också minsann...

Ja, det var inte så überrosa här längre, lite mörkt tycker jag. ;)

2010-05-18 @ 08:41:27
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0