Leedig!

Nu har jag fredag-lördag-söndag ledigt. Skönt när man jobbar hela helgen och bara varit ledig måndag innan man jobbade tre dagar till. Ska städa och tvätta, gå en sväng på stan och sen bara ta det lugnt.
Börjar bli väldigt less på mitt schema med bara kvällsjobb och varannan helg 10-20 och till på köpet ska jag börja jobba en kväll till varje vecka. Ena veckan ska jag jobba 5 kvällar/helgpass och andra veckan 4 kvällspass och så har chefen mage att påstå att jag är ledig mycket. Förmiddagar ja när alla andra jobbar men jag jobbar ju nästan alla kvällar och kan aldrig äta middag hemma. Hade man jobbat 4,5 timme förmiddag istället hade man kännt på ett annat sätt att man var ledig mycket men kvällspass är en helt annan sak och det verkar hon inte förstå. Kommer måsta söka mig vidare till ett jobb med vettiga tider eftersom det här inte verkar gå att lösa. Mycket tråkigt eftersom jag gillar att jobba med den här lilla pojken och trivs så bra med min kollega och familjen. Funderar på att eventuellt börja läsa för att komma ur mardrömsschemat. Vi får se...

Kommentarer
Postat av: Madelene Nattfrost

Fast ingen bra idé att börja studera enbart för att komma bort från jobbet... men jag förstår dig, hoppas du hittar någon lösning.

2008-11-20 @ 22:29:39
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0